[O1] Żarząca się kontrolka ładowania akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shane84
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O1] Żarząca się kontrolka ładowania akumulatora

    marian_ag, czyli na skutek wadliwego napinacza przeskoczył łańcuch i narobił szkód w silniku?
  • darkheartagram
    Drive
    • 2010
    • 47

    #2
    [O1] Żarząca się kontrolka ładowania akumulatora

    Witam. Cała historia zaczyna się w niedzielę. Próba odpalenia auta kończy się fiaskiem ( w sobote autko jeździło ) Odpalone na kablu, zrobiło 140 km w trasie. Potem odpalone jeszcze 2 x w ciągu 25 min na krótkich trasach po dotraciu. Po 4h znów nie odpala. Znowu odpalone na kablu, zrobiona rundka po mieście, po zgaszeniu elegancko odpalał. Myślałem że to zwarcie, zdjąłem kleme z minusa na akumulatorze. Rano założyłem kleme i próba odpalenia zakończona fiaskiem - akumulator rozładowany ( choć całą noc był odpięty a przed odpięciem spokojnie auto odpalało. Diagnoza - uszkodzona cela. Kupiłem nowy akumulator zamiast 50Ah które były kupiłem Centre Plus 61Ah i jak jechałem wieczorem zauważyłem że na wolnych obrotach żarzy się kontrolka ładowania akumulatora. Przy ok 1,5 tyś znika. Dziś jeździłem chwilowo na Centrze Futura 72Ah co by kupić co trzeba i nie wiem czy był ten problem - nie zauważyłem. Co może być tego przyczyną i czy mogę z tym jeździć? Autko jak na razie odpala ok. Proszę o jakieś rady bo jestem w środku sesji i nie mam jak do mechanika nawet skoczyć ops:

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Zamieszczone przez darkheartagram
      Diagnoza - uszkodzona cela.
      A czy w ogole bylo sprawdzone ladowanie alternatora?
      Bo to raczej w nim upatruje calej winy naglego wyladowania akumulatora Tymbardziej po
      Zamieszczone przez darkheartagram
      na wolnych obrotach żarzy się kontrolka ładowania akumulatora.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • OCPtaxi
        Rider
        • 2011
        • 383

        #4
        akumulator może swoją drogą, ale objawy wskazują na koniec szczotek w alternatorze i brak ładowania. póki aku świeże to startujesz z jego zasobów, ale do czasu gdy nie doładowywany już nie odpali.
        Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

        Komentarz

        • Walt
          L&K
          • 2011
          • 1065
          • Seat

          #5
          Raczej dioda alternatora. Sprawdź napięcie ładowania.
          SPOT Poznań ->

          Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

          Komentarz

          • grzesiu2400
            Ambiente
            • 2009
            • 193
            • Octavia I (1U2)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM

            #6
            Sugeruję sprawdzić regulator napięcia w alternatorze, w przypadku walniętych diód miałem całkiem inne objawy.

            Komentarz

            • darkheartagram
              Drive
              • 2010
              • 47

              #7
              co do ładowania - tak jak pisałem po przejechaniu trasy odpalał, po jeździe też. 4h postotu i nie ruszył. Po próbie odpalenia udanej zaraz po jeździe odpiąłem klemy. Rano 0 napięcia.

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Zamieszczone przez darkheartagram
                co do ładowania - tak jak pisałem po przejechaniu trasy odpalał, po jeździe też. 4h postotu i nie ruszył. Po próbie odpalenia udanej zaraz po jeździe odpiąłem klemy. Rano 0 napięcia.
                Fajnie, ale wez multimetr i sprawdz
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • darkheartagram
                  Drive
                  • 2010
                  • 47

                  #9
                  chętnie, nawet mam multimetr tylko byłbym wdzięczny za wskazówkę jak to zmierzyć
                  na poprzednim akumulatorze żarzenia się kontrolki nie było

                  Komentarz

                  • Walt
                    L&K
                    • 2011
                    • 1065
                    • Seat

                    #10
                    Możliwe, że jest jeszcze taka opcja że alternator za słabo ładuje akumulator ze względu na większą pojemność. Gdzieś słyszałem, że wbrew pozorom większa pojemność akumulatora przynosi więcej szkody niż pożytku, bo alternator nie daje rady go w pełni naładować, przez co żywotność akumulatora się skraca.
                    grzesiu2400, Ja miałem takie same objawy i właśnie jedna z diód odmówiła posłuszeństwa.
                    SPOT Poznań ->

                    Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      Zamieszczone przez darkheartagram
                      chętnie, nawet mam multimetr tylko byłbym wdzięczny za wskazówkę jak to zmierzyć
                      na poprzednim akumulatorze żarzenia się kontrolki nie było
                      1. mierzysz na wolnych obrotach - multimetr ustawiasz na pomiar napiecia (V [U]) + multimetru do + akumulatora, - do -
                      2. dodajesz gazu (do jakichs 3500 obr/min) i mierzysz tak samo

                      zadna filozofia - a zarzaca sie kontrolka ladowania to trafiony mostek diodowy i tyle
                      tam jest bodajze 9 diod, ktoras wymiekla, ale bardziej oplaca sie wymienic caly mostek (jesli juz) niz rzezbic
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • darkheartagram
                        Drive
                        • 2010
                        • 47

                        #12
                        Zamieszczone przez Walt
                        Możliwe, że jest jeszcze taka opcja że alternator za słabo ładuje akumulator ze względu na większą pojemność. Gdzieś słyszałem, że wbrew pozorom większa pojemność akumulatora przynosi więcej szkody niż pożytku, bo alternator nie daje rady go w pełni naładować, przez co żywotność akumulatora się skraca.
                        grzesiu2400, Ja miałem takie same objawy i właśnie jedna z diód odmówiła posłuszeństwa.
                        o tym samym pomyślałem , ale 72Ah ładował:/ bez kontrolki.

                        A co do diód - jak wymienie cały alternator to diody są w tym elemencie tak?

                        Komentarz

                        • OCPtaxi
                          Rider
                          • 2011
                          • 383

                          #13
                          Zamieszczone przez grzesiu2400
                          Sugeruję sprawdzić regulator napięcia w alternatorze, w przypadku walniętych diód miałem całkiem inne objawy.
                          to też racja. u mnie padł regulator kiedyś w lancii, objawy podobne jak u autora.
                          Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                          Komentarz

                          • Walt
                            L&K
                            • 2011
                            • 1065
                            • Seat

                            #14
                            Zamieszczone przez darkheartagram
                            A co do diód - jak wymienie cały alternator to diody są w tym elemencie tak?
                            Nie wiem, jak jest w przypadku Twojego alternatora, ale najczęściej wystarczy wymienić mostek diodowy.
                            SPOT Poznań ->

                            Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Dla mnie sprawa prosta AKU do wymiany a przy montażu nowego sprawdzą ładowanie i w razie "W" wymienią co trzeba
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • darkheartagram
                                Drive
                                • 2010
                                • 47

                                #16
                                pytanie jeszcze kolejne czy z tym mogę jeździć? ( ok 400 km do zrobinia przed serwisem )

                                Komentarz

                                • krik78z
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 6

                                  #17
                                  witam.dołączę się do tematu tzn.czy na wolnych obrotach czy wysokich ładowanie powinno być w granicach 13,8V do 14,5V na multimetrze.moim zdaniem lekko świecąca się kontrolka ładowania jest przyczyną paska alternatora(jest zalużny lub stary)

                                  Komentarz

                                  • darkheartagram
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 47

                                    #18
                                    hmm dzis po nocy odpaliłem auto pojeździłem po mieście ( z postojami i odpalaniem ) i problemu nie zauważyłem.

                                    Komentarz

                                    • paulob1
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 470
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Żarząca się kontrolka świadczy o spalonej jednej z diod na alternatorze. Jest ich w sumie 9, ale tylko 6 bierze udział w prostowaniu prądu(alternator to prądnica synchroniczna 3-fazowa sterowana z wirnika poprzez szczotki).
                                      Prąd po prostowaniu powinien mieć 6 pulsów (bo jest 6 diod które go prostują- pozostałe 3 są na uzwojeniu wzbudzenia).
                                      Polecam ten artykuł.



                                      Prawdopodobnie brakuje jednego(lub dwóch pulsów) w prądzie wyprostowanym, czyli jedna lub dwie diody zmarły.
                                      Zwykłym miernikiem diod raczej nie sprawdzisz. Tu potrzebny będzie omomierz induktorowy(dający wyższe napięcie).
                                      Robiłem to kiedyś w poldolocie(czyt. polonez). Wymiana całego mostka nie jest trudna, jednak trzeba wymontować cały alternator z auta.

                                      Komentarz

                                      • 4x4BKF
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1279

                                        #20
                                        Rada moja jest taka:

                                        Wyjąć alternator i na stół do sprawdzenia:
                                        - wirnik
                                        - szczotki
                                        - regulator napięcia
                                        oraz przy okazji łożyska.

                                        ponadto zrobić test akumulatora.

                                        Ale jak się poprawi ładowanie to i aku będzie miał odpowiednie napięcie.


                                        P.S. Objawy mogą wskazywać na uszkodzenie jednej z diód.
                                        Diody w alternatorze są diodami prostowniczymi (nie kojarzyć z LEDami) i odpowiadają jak kolega wyżej napisał za prostowanie sinusoidy pradu.
                                        dioda ma to do siebie, że sprawna przewodzi prąd tylko w jedną stronę. Jak jest dioda padnięta to oprócz nieprawidłowego dzialania - czyli braku wystarczającej zmiany parametrów pradu - może jeszcze przewodzić prąd w kierunku odwrotnym czyli podawać go z aku na alternator gdzie prąd ginac w uzwojeniu alternatora się zmienia na pole magnetyczne i znika w czeluściach żelastwa
                                        4x4

                                        Komentarz

                                        • agrala
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 397

                                          #21
                                          Zamieszczone przez 4x4BKF
                                          czyli braku wystarczającej zmiany parametrów pradu - może jeszcze przewodzić prąd w kierunku odwrotnym czyli podawać go z aku na alternator
                                          A jakie to parametry pradu zmienia?
                                          Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                          Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                          Napraw sterowników AIRBAG

                                          Komentarz

                                          • paulob1
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 470
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            4x4BKF, miał zapewne na myśli to, iż dioda sprawna przewodzi tylko w jednym kierunku- od anody do katody. Zaś dioda uwalona może albo wcale nie przewodzić(najczęstsza przypadłość- spalenia złącza p-n) albo robić za kawałek drutu,czyli przewodzić w obu kierunkach.
                                            Teorii jest wiele, praktyka wskazuje na wyjęcie alternatora, rozebranie i pomierzenie mostka diodowego/wymiana mostka.

                                            Komentarz

                                            • wesoły
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 43

                                              #23
                                              Witam wszystkich.
                                              Wczoraj odpalajac O1 uslyszalem dziwna prace silnika jakby glucho metaliczny odglos na pasku (pewny nie jestem ze na pasku) i do tego palila sie kontrolka akumulatora. Gdy ujechalem jakies 1,5 km dziwny jakby turkot ustal a kontrolka zgasla (wszystko wrocilo do normy).
                                              Czy ktos wie co to moze byc za cholerstwo,moze ktos mial podobny przypadek prosze o pomoc.
                                              Dziekuje za pomoc.

                                              Komentarz

                                              • Polon
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 315

                                                #24
                                                Zamieszczone przez wesoły
                                                Witam wszystkich.
                                                Wczoraj odpalajac O1 uslyszalem dziwna prace silnika jakby glucho metaliczny odglos na pasku (pewny nie jestem ze na pasku) i do tego palila sie kontrolka akumulatora. Gdy ujechalem jakies 1,5 km dziwny jakby turkot ustal a kontrolka zgasla (wszystko wrocilo do normy).
                                                Czy ktos wie co to moze byc za cholerstwo,moze ktos mial podobny przypadek prosze o pomoc.
                                                Dziekuje za pomoc.
                                                Może pada napinacz paska?
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • laurin
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 727

                                                  #25
                                                  Ja miałem - winne było sprzęgiełko alternatora. Jeszcze kilka dni pośmigałem i całkiem sie rozpadło i kontrolka świeciła się non stop.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...